Dienstag, Januar 13, 2015

آموزش تصویری: ich habe

 من دارم     ich habe
 من درست انجام دادم  ich habe es richtig
 من برنده شدم  ich habe gewonnen
 من فراموش کردم   ich habe vergessen
 من گرسنه/تشنه هستم   ich habe Hunger/Durst
 من تولدم هست  ich habe Geburstag
من یک سگ دارم   ich habe einen Hund

haben
haben داشتَن
Angst haben دَر مَعرَض ِ تَرس بودَن، تَرس داشتَن
etwas nicht haben از چیزى بى بَهره بودَن، ـ بى نَصیب ب
bei s. haben هَمراه اش بودَن، ـ داشتَن
ich habe 2 Kinder مَن داراى ِ ۲ تا بَچه هَستَم
Schimpfworte, die es in s. haben فُحش ِ آبدارى
diejenigen, die ... haben, können mitmachen
 آنها میتَوانَند با دارا بودَن ِ ... شِرکَت کُنَند
jem., der ewiges Leben hat او دارَندهٔ زِندِگى ِ جاوید است
wir hatten noch 3 Stufen vor uns هَنوز سه تا پِله باقی داشتیم
dieses Land hat eine besondere Bedeutung als ...
 این کِشوَر اَهَمیَت ِ خاصى بِعُنوان ِ ... قائِل است
ich habe mit ... zu tun gehabt با ... ساختَم
was hat er denn? (popul.) چه اَش است؟، چِشه؟
um zu zeigen, was er hat بَرای ِ این كه خودی نِشان بِدَهَد
wenn er auch sonst nichts hatte, Manieren hatte er
 هَر چی نَداشت اَدَب داشت

صفحه این وبلاگ در فیسبوک: 

Keine Kommentare: